Вчителю математики

Що? Де? Коли?


Ведуча.      Всім - добрий день, друзі. -
Дівчата й хлоп'ята!
Ми раді усіх вас
Сьогодні вітати!
Ведучий.  Покликав брейн-ринг
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам -
Особливі вітання!
Ведуча.     Відомо усім
Тут відсутні секрети -
У школі в нас різні
Вивчають предмети.
Ведучий.  Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Ведуча.     Тобі, математико,
Наші вітання,
Це ж ти нас зібрала
Усіх на змагання.
Ведучий.  Сучасну і давню
Науку чудову
Сьогодні у дії
Побачимо знову.
Ведуча.     Чекають тут різні
На вас запитання,
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
Ведучий.  Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.
Ведуча.     Обдумайте відповідь
Ви неодмінно,
На справу таку
Вам дається хвилина.
Ведучий.  Лишилось питання
Одне з'ясувати:
Хто нині в брейн-рингу
У нас буде грати?
Ведуча.     Довідатись легко:
Який же це  клас?
Гравці з усіх класів
Сьогодні у нас.
Ведучий.  Вже грали багато
У “ Що? Де? Коли?”,
І зараз змагатись
В брейн-рингу прийшли.
Ведуча.     Стіл різнокольоровий,
Круг нього стільці,
Картинка з совою
Чекають гравців.
Ведучий.  Гравці — “новобранці”
Вітаємо вас!
Бажаємо гри
Показати вам “клас”.
Ведуча.     Ідіть, математики,
Дружно, сміливо в дорогу,
Бажаєм здобути
Ми вам перемогу!
Ведучий. А старання, уміння і знання наших конкурсантів оцінять члени журі. (представлення    журі).
Вчитель:
Епіграфом нашої гри є слова американського математика Норберта Вінера:
«Математика – наука молодих. Інакше й не може бути.      Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості».
         Сьогодні з нами ті, хто любить математику,
         ті, хто любить таємниці, загадки, цікаві задачі,
         ті, хто допитливий, працьовитий, наполегливий!
Дозвольте познайомити вас з учасниками
Дорогі учасники гри, захватіть з собою кмітливість, винахідливість, сміливість, а сміливість, говорять, міста бере, і тоді перемога завжди буде за вами.
Успіхів всім вам! Розпочинаємо гру.
1.     За допомогою чотирьох п'ятірок і знаків дій та дужок запишіть число 100.
Відповідь:        (5+5)•(5+5)
2.     Як поділити рівносторонній трикутник на 3 частини так, щоб з них можна було  скласти два рівні ромби?
Відповідь:
3.     Чи можна з дроту, довжина якого 20 см, зігнути трикутник, одна сторона якого б  дорівнювала 13 см?
Відповідь:
       Ні, оскільки       (20-13)=7, а 7<13
     Правило трикутника: сума довжин двох сторін > довжини третьої сторони
4.     Як не маючи ніяких вимірювальних приладів відрізати 60 см від шнура, довжина якого 80 см ?
Відповідь:
       Шнур зігнути навпіл, потім половину отриманого шнура зігнути ще раз навпіл і взяти першу половину і половину половини.
5.     5 землекопів за 5 годин викопають 5 м канави.
Скільки землекопів за 100 годин викопають 100 м канави?
Відповідь:
       5 землекопів
6.     Бліц.
·        Цеглина має масу 2 кг і півцеглини. Яка маса всієї цеглини?
·        На дубі 16 гілок, на кожній по 8 гілочок, на кожній росло по 4 яблука. Скільки яблук росло на дереві?
·        У сімох братів по одній сестрі. Скільки дітей в сімʼї?
Відповідь:
·        4
·        0
·        8
7.     Коли садівника спитали скільки дерев в його саду, він відповів: половина всіх моїх дерев – яблуні, четвертина – сливи, сьома частина – груші, ще є три вишні. Скільки дерев було в саду?
Відповідь:
       1/2х+1/4х+1/7х+3=х
           х=28
8.     Половина від половини числа дорівнює половині. Яке це число?
Відповідь:
                число 2
9.     «Чорний ящик»
Число 1001 підкаже вам, що лежить у чорному ящику.
Відповідь:
Казки  «Тисяча і одна ніч»
10.      Дві дюжини помножили на три дюжини.            Скільки отримали дюжин?
Відповідь:
       72 дюжини    (2•12)•(3•12)=(2•3•12)•12=72•12

11.      В давній Русі основними дробами були:
1/2 - половина,
1/3 – третина,
1/4 - четвертина,
1/6 – півтретини.
А як називали в той час дріб 1/24  ?
Відповідь:
    четвертина півтретини
12.      Якими повинні бути два наступні числа числового ряду:
10, 8, 11, 9, 12, 10, 13,…
Відповідь:
       11, 14
     (-2, +3)
Ведуча.    За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Оголошуйте рахунок:
Хто сьогодні молодець?
(Підведення підсумків гри)
Переможцем у грі «Що? Де? Коли?» стає команда…!

Ведучий.  Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
І вручаємо дипломи,
Щоб було про що згадати.
             Поздоровляємо переможців!!!  Бажаємо нових звершень!!!

Немає коментарів:

Опублікувати коментар